Hoş geldiniz!

Benim derdim ne?

Muradım orada burada gördüklerimi, gözüme çarpanları ,gözüme batanları,gözden kaçanları, gözüme girenleri, özellikle basındaki Türkçe yazım ve söyleyiş detaylarını,habercilik hatalarını,sevaplarını yazıvermek...

Kimseyi kırmak,aşağılamak yok...

Eleştirilerin zekice ve efendice yapılanları kabulüm..

Saygılar...








20 Ağustos 2009 Perşembe

şefkat,müşfik,şefkatli,

şefkat ve müşfik kelimeleri de Arapça.Şefkat,sevecenlik, müşfik veya şefkatli ise sevecen demek.Şefkat kadın ismi,müşfik de erkek ismi olarak kullanılıyor..Büyük oyuncu Müşfik Kenter'i anmadan geçmek olamaz....Bu kelimeler bazen (f) harfi yerine (v) harfiyle yazılıyor ki o zaman hatanın büyüğü oluyor.Lütfen dikkat,dilimiz bu kadar özeni hak ediyor..

1 yorum:

  1. Her söylediğinize katılıyorum. Dilimize sahip çıkamıyorsak başka hiçbir şey yapmamıza gerek yok bu toprakları kaybetmek için... Üstünde yaşadığımız toprağı, "yurt" yapan, "vatan" yapan kültürümüz, en çok da dilimiz değil mi? Ama sahip çıkamıyoruz. Çok uzun birsüredir, gençlerin aralarındaki konuşmalarını anlamakta güçlük çekiyorum. Özellikle lise çağındakileri... Ya çok argo ya İngilizce-Türkçe karması bir acayip dil. Onlardan bu yanlışları yapmamalarını beklemek ne kadar doğru bilmiyorum. TDK bile yıllardır doğru bildiğimiz sözcükleri değiştirip duruyor. Doğalgaz ayrı mı yazılır bitişik mi? Yardımeli ayrı mı yazılır bitişik mi örneğin...

    YanıtlaSil

Siz ne dersiniz?
Anonim seçeneğini deneyin...